0,00 Sk

Reglering

§ 1 Definitioner

  1. Regler och förordningar - dessa regler och förordningar, som anger principerna för att ingå distansförsäljningsavtal via Internetbutiken, principerna för att fullgöra dessa avtal, parternas rättigheter och skyldigheter i distansförsäljningsavtalet och principerna för klagomålsförfarandet. När det gäller tjänster som tillhandahålls elektroniskt är reglerna respektive föreskrifterna de regler och föreskrifter som avses i artikel 8 i lagen om tillhandahållande av elektroniska tjänster. .2 Kund - en fysisk person med full rättskapacitet, en juridisk person eller en organisatorisk enhet utan juridisk personlighet, till vilken lagen ger rättskapacitet, som ingår ett distansförsäljningsavtal med säljaren. .3 Konsument - en fysisk person som gör en rättshandling med näringsidkaren som inte är direkt kopplad till hans/hennes ekonomiska eller yrkesmässiga verksamhet. .4 Enskild företagare - en fysisk person som ingår ett distansförsäljningsavtal som är direkt kopplat till hans/hennes affärsverksamhet, när innehållet i detta avtal visar att det inte är av professionell karaktär för denna person, särskilt till följd av föremålet för hans/hennes affärsverksamhet, som görs tillgänglig på grundval av bestämmelserna i det centrala registret och information om affärsverksamhet. .5 Entreprenör: en fysisk person, juridisk person eller organisatorisk enhet som inte är en juridisk person och som har rättskapacitet enligt lag och som bedriver affärs- eller yrkesverksamhet för egen räkning. .6 Säljare: voltnation sp. z o.o., tel. +48612001170, info@voltnation.se, NIP 7792541062, REGON 522432824. .7 Säljarens registrerade kontorsadress: Starołęcka 18, .8 60-105 Poznań, .9 Online Shop - Internettjänst som drivs av Säljaren och som finns tillgänglig på följande elektroniska adresser: https://voltnation.se, genom vilken Kunden kan få information om Varorna och deras tillgänglighet och köpa Varorna eller beställa tjänster.Distansförsäljningsavtal - ett avtal om försäljning av varor/avtal om tillhandahållande av digitala tjänster eller digitalt innehåll (om tillämpligt), som ingås via webbutiken. .2 Varor - ett lösöre som konsumenten kan köpa från webbutiken. .3 Digital tjänst - en tjänst som gör det möjligt för konsumenten att: .1 producera, bearbeta, lagra eller få tillgång till data i digital form; .2 dela data i digital form som har överförts eller producerats av konsumenten eller andra användare av denna tjänst; .3 andra former av interaktion genom data. .4 Digitalt innehåll - data som produceras och levereras i digital form. .5 Sekretess- och cookiepolicy för onlinebutiken - ett dokument som innehåller detaljerade regler för behandling av personuppgifter och användning av cookies. Sekretess- och cookiepolicyn utgör bilaga nr 3 till Villkoren och finns tillgänglig på https://voltnation.se/pl/privacy-and-cookie-notice. .6 Varaktigt medium - material eller verktyg som gör det möjligt för kunden eller säljaren att lagra information som är personligt riktad till kunden på ett sätt som möjliggör framtida tillgång till informationen under en tidsperiod som är lämplig för de ändamål som informationen tjänar och som möjliggör rekonstruktion av den lagrade informationen i oförändrad form, särskilt e-post. .7 Elektroniskt beställningsformulär - det elektroniska beställningsförfarande som Säljaren gör tillgängligt för Köparen. .8 Elektroniskt returformulär - det elektroniska returförfarande som säljaren gör tillgängligt för köparen; finns på https://voltnation.se/returns-open.php. .9 Elektroniskt klagomålsformulär - det elektroniska klagomålsförfarande som säljaren gör tillgängligt för köparen; finns på https://voltnation.se/rma-open.php. .10 Skicka en beställning - bekräftelse av en beställning genom att klicka på knappen "Beställ och betala" av kunden, vilket behandlas som kundens inlämnande av en bindande avsiktsförklaring om att ingå ett distansförsäljningsavtal med säljaren. .11 Konto - en uppsättning uppgifter som lagras i webbutiken och i säljarens IT-system avseende en viss kund och de beställningar som gjorts av dem och distansförsäljningsavtal som ingåtts av dem, med hjälp av vilka kunden kan göra beställningar, samt avbryta eller redigera dem i god tid och ingå distansförsäljningsavtal. .12 Åsikt om orderbehandling eller åsikt om enskilda varor - subjektiva uttalanden och betyg som tilldelas i form av stjärnor från 1 till 5. .13 Prenumerationsorder - en order som automatiskt skapas av prenumerationen. .14 Prenumeration - en elektronisk tjänst som gör det möjligt att automatiskt skapa prenumerationsorder för specifika varor, enligt den återkommande period som kunden väljer, utan att behöva göra separata beställningar förrän prenumerationen är slutförd. .15 Återkommande betalningar - är betalningar som hanteras av betaltjänsten IdoPay som tillhandahålls av Operatören och som utförs automatiskt, i specifika cykler, som används för att betala för Abonnemangsbeställningar på grundval av det samtycke som ges av Köparen vid starten av Abonnemanget (Kortinnehavarens stående order). .16 Operatör - IdoPayments sp. z o.o. med säte på 30 Piastów Avenue, 71-064 Szczecin, registrerad i registret över entreprenörer som förs av distriktsdomstolen Szczecin-Centrum i Szczecin, XIII Commercial Division of the National Court Register under nummer 0000859711, NIP: 8522666251, REGON: 387039893, med aktiekapital: PLN 800 000,00. Adress för leverans: al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, även kallad: "IdoPayments", som är ett nationellt betalningsinstitut i den mening som avses i artikel 2.16 i lagen av den 19 augusti 2011 om betaltjänster (Journal of Laws of 2020, punkt 794 i dess ändrade lydelse) [nedan: "PSA"]. .17 Kort - ett betalkort som utfärdats inom ramen för Visa International- eller Mastercard International-systemen och som enligt bestämmelserna i dessa system får användas för att utföra transaktioner utan fysisk närvaro.

§ 2. Allmänna bestämmelser

  1. Typer och omfattning av tjänster som tillhandahålls elektroniskt: .1 ingående av försäljningsavtal online - avseende varor som säljs i internetbutiken, .2 regler för registrering och användning av ett konto i internetbutiken, .3 tillägg av åsikter, kommentarer och betyg - kunden kan lägga till en åsikt eller kommentar till sin beställning, .4 sändning av e-postmeddelanden där säljaren bekräftar mottagandet av en beställning, eventuellt mottagande av betalning, godkännande av en beställning för bearbetning. .2 Användning av webbutiken är möjlig under förutsättning att det datorsystem som används av kunden uppfyller följande tekniska minimikrav: .1 webbläsare i aktuell version, t.ex: Firefox Chrome Microsoft Edge .2 något program för visning av filer i PDF-format. .3 Innehållet på Webbshopens webbplatser, inklusive beskrivningar av Varorna och priser, utgör en inbjudan att ingå ett avtal i den mening som avses i artikel 71 i civillagen. .4 Säljaren ska göra dessa Allmänna villkor med bilagor tillgängliga via en länk på hemsidan före, under och efter ingående av ett distansavtal. Köparen får ladda ner och skriva ut dem. .5 För att garantera säkerheten vid överföringen av meddelanden och uppgifter i samband med de tjänster som tillhandahålls vidtar nätbutiken tekniska och organisatoriska åtgärder som är lämpliga med hänsyn till säkerhetsnivån för de tjänster som tillhandahålls, särskilt åtgärder för att förhindra att obehöriga personer får tillgång till och ändrar personuppgifter som överförs via Internet.

§ 3. Upphandling

  1. Beställning i webbutiken kan göras via ett konto eller genom att välja alternativet köp utan registrering, varvid ett internt konto skapas och kunden kan skapa ett konto på grundval av detta. Det interna kontot bibehålls tills uppgifterna raderas från systemet eller Kontot blockeras. .2 Köpet görs genom att fylla i ett elektroniskt beställningsformulär som finns tillgängligt på webbshopens sidor. Valet av de beställda Varorna görs genom att lägga dem i varukorgen. I det elektroniska beställningsformuläret anges bland annat vilka varor, till vilket pris och i vilka kvantiteter som kunden vill beställa till den plats som kunden anger. Kunden vidtar lämpliga tekniska åtgärder utifrån de meddelanden som visas. .3 När Kunden har angett alla nödvändiga uppgifter visas en sammanfattning av den gjorda beställningen. Sammanfattningen innehåller information om: Säljarens identifikationsuppgifter, föremålet för beställningen, enhetspris och totalpris för de beställda Varorna, inklusive eventuella leverans- och andra kostnader, vald betalningsmetod, vald leveransmetod, leveranstid och kostnader. .4 Om föremålet för avtalet är leverans av digitalt innehåll eller digitala tjänster som inte lagras på ett fysiskt medium eller tjänster som tillhandahålls elektroniskt eller på distans - ger konsumenten följande samtycke i den ytterligare kryssruta som krävs för att göra beställningen och som finns på det elektroniska beställningsformuläret: "Jag samtycker till leverans av digitalt innehåll som inte är inspelat på ett fysiskt medium eller till att tjänsten påbörjas före utgången av 14 dagar från den dag då avtalet ingicks och bekräftar förlusten av ångerrätten". Säljaren kommer att bekräfta mottagandet av det ovannämnda samtycket via e-post. .5 För att kunna göra en beställning är det nödvändigt att i den elektroniska beställningsblanketten ange de personuppgifter som är markerade som obligatoriska, att acceptera innehållet i villkoren och att skicka beställningen genom att trycka på knappen "Beställ och betala". .1 Kundens avsändande av en Elektronisk Orderblankett utgör en bindande viljeförklaring att ingå ett Distansavtal i enlighet med innehållet i dessa Allmänna Villkor. .2 Ett Distansavtal anses ingånget när Säljaren accepterar den Elektroniska Orderblanketten, vilket bekräftas genom att ett meddelande visas för Köparen som bekräftar att ordern accepterats och anger ordernumret. .3 Efter att ha ingått ett distansförsäljningsavtal får kunden en bekräftelse på den lagda beställningen i form av ett e-postmeddelande, som innehåller: bekräftelse på godkännande av beställningen och slutlig bekräftelse av alla väsentliga delar av beställningen och allmänna villkor för det ingångna distansförsäljningsavtalet (villkor för onlinebutiken, inklusive bilagor nr 1 och 2), säljarens uppgifter, säljarens ansvar för kvalitet på prestanda, om tjänster som tillhandahålls av säljaren efter försäljningen och om sättet och effekterna av att frånträda avtalet. Instruktioner om hur och vad som är effekterna av att frånträda avtalet ingår i bilaga nr 1. .4 Fram till dess att säljaren börjar behandla beställningen: .1 Kunden kan ändra sin beställning genom att använda den tekniska lösning som finns tillgänglig på webbplatsen för elektroniskt beställningsformulär och gå igenom hela beställningsvägen igen. Beställningen ändras genom att en ny beställning görs som ersätter den tidigare gjorda beställningen. Alternativt avräknas Kundens betalning mot den nya ordern och vid överbetalning återbetalas den till det bankkonto från vilket betalningen gjordes. .2 Kunden kan avbeställa sin order genom att välja alternativet "avbeställ order" som finns tillgängligt på sidan för den elektroniska orderblanketten. .5 Om kunden annullerar beställningen återbetalar säljaren den mottagna betalningen inom tre arbetsdagar. Betalningen kommer att återbetalas med samma betalningsmetod som Kunden använde. .6 Behandlingstiden för beställningen är mellan 1 och 10 arbetsdagar från det datum då avtalet ingås.

§ 4. Betalning

  1. Webbshoppen erbjuder möjlighet till betalning genom förskottsbetalning. Alternativet med uppskjuten betalning är möjligt i situationer som avtalas individuellt med säljaren. .2 Betalning för varorna kan göras på det sätt som valts vid tidpunkten för beställningen på det elektroniska beställningsformuläret.

    .3 De för närvarande tillgängliga förbetalda betalningsmetoderna i Online Shop finns tillgängliga på https://voltnation.se/pl/payments.

    <br>

§ 5. Leverans

  1. På det elektroniska beställningsformuläret väljer kunden leveransmetod genom att markera det val som gjorts. .2 I händelse av att Varorna inte hämtas av Kunden, vilket resulterar i att Varorna returneras till Säljaren - kan Säljaren frånträda försäljningsavtalet, efter att ha ringt Kunden i ett e-postmeddelande som ges under köpprocessen för att fullgöra avtalet. Återkallandet av avtalet görs genom att göra ett uttalande till kunden i form av ett e-postmeddelande. .3 I den situation som anges i punkt 2 är säljaren skyldig att omedelbart återbetala till kunden den betalning som mottagits för de varor som kunden har köpt. .4 De leveransmetoder som för närvarande finns tillgängliga i Online Shop finns på https://voltnation.se/pl/delivery.

§ 6. Återkallelse - Elektronisk returblankett

  1. En konsument som har ingått ett distansavtal kan frånträda det inom 14 dagar utan att ange något skäl. Vid frånträde av ett distansavtal ska avtalet anses som ej ingånget. .2 En enskild näringsidkare har också rätt att frånträda avtalet på de villkor som anges i punkterna 6 och 7 i detta avtal. I den mån Konsumenten omnämns i punkterna 6 och 7 i dessa Allmänna Villkor avses även den enskilde Näringsidkaren. .3 Vid frånträdande av avtalet ska konsumenten endast bära de direkta kostnaderna för att returnera varorna. .4 Konsumentens förklaring måste tydligt uttrycka hans vilja att frånträda avtalet, i synnerhet kan konsumenten: .1 använda det elektroniska returformuläret som finns tillgängligt på webbshopens webbplats: https://voltnation.se/returns-open.php. .2 frånträda avtalet med hjälp av det ångerformulär som bifogas som bilaga nr 2 - genom att skicka det till adressen till säljarens säte. .3 Säljaren ska omedelbart bekräfta på ett varaktigt medium att han har mottagit meddelandet om att avtalet frånträds på det sätt som anges i punkterna 1 och 2. .5 Det är tillräckligt att meddelandet skickas innan det löper ut för att tidsfristen ska anses ha iakttagits. .6 Tiden för frånträdande av avtalet skall börja löpa: .1 för ett avtal enligt vilket säljaren levererar varorna och är skyldig att överlåta äganderätten till dem - från det att konsumenten eller en av konsumenten angiven tredje man som inte är transportören tar varorna i besittning, och för ett avtal som .1 omfattar ett antal varor som levereras separat, i partier eller i delar - från det att den sista varan, partiet eller delen tas i besittning; .2 består i regelbunden leverans av varan under en bestämd tidsperiod - från det att den första varan tas i besittning; .2 för andra avtal - från den dag då avtalet ingås. .7 Formuläret för ångerförklaring (bilaga nr 2 till dessa villkor) och information om utövande av ångerrätten (bilaga nr 1 till dessa villkor) ska överföras elektroniskt. .8 Vid frånträdande av avtalet om tillhandahållande av digitalt innehåll eller digital tjänst får säljaren hindra konsumenten från vidare användning av det digitala innehållet eller den digitala tjänsten, särskilt genom att hindra konsumenten från att få tillgång till det digitala innehållet eller den digitala tjänsten. .9 Vid frånträdande av avtalet om tillhandahållande av digitalt innehåll eller digital tjänst ska konsumenten upphöra med att använda det digitala innehållet eller den digitala tjänsten och göra det tillgängligt för tredje part.
    Ångerrätten från ett distansförsäljningsavtal gäller inte för avtal som anges i artikel 38 i lagen av den 30.05.2014. (Lagstiftningsjournal 2019, artikel 134) om konsumenträttigheter, <span> m.</span> i. Avtal: .1 för tillhandahållande av tjänster för vilka konsumenten är skyldig att betala priset, om säljaren har utfört tjänsten i sin helhet med uttryckligt och föregående samtycke från konsumenten, som har informerats innan prestationen påbörjas om att han efter säljarens prestation kommer att förlora rätten att frånträda avtalet och har bekräftat detta. .2 där priset eller ersättningen beror på fluktuationer på finansmarknaden som näringsidkaren inte har någon kontroll över och som kan inträffa innan tidsfristen för att frånträda avtalet löper ut, .3 där föremålet för prestationen är en icke-refabricerad vara som tillverkats enligt konsumentens specifikation eller för att tillgodose konsumentens individuella behov, .4 där föremålet för prestationen är en vara som levereras i en förseglad förpackning som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte kan återlämnas efter att förpackningen har öppnats, om förpackningen har öppnats efter leveransen, ..5 vars föremål är ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram som levereras i en förseglad förpackning om förpackningen har öppnats efter leveransen; .6 tillhandahållande av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium för vilket konsumenten är skyldig att betala priset, om säljaren har påbörjat fullgörandet med konsumentens uttryckliga och föregående samtycke, som innan fullgörandet påbörjades har informerats om att konsumenten efter säljarens fullgörande kommer att förlora rätten att frånträda avtalet och har bekräftat detta; ..7 där föremålet är en färskvara eller en vara med kort hållbarhetstid och där föremålet för prestationen är en vara som på grund av sin natur är oskiljaktigt förbunden med andra varor efter leveransen; .8 leverans av tidningar, tidskrifter eller magasin, med undantag för prenumerationsavtal; .9 som ingåtts vid en offentlig auktion; ..10 tillhandahållande av logi, annat än för bostadsändamål, transport av varor, biluthyrning, catering, tjänster i samband med fritid, underhållning, sport- eller kulturevenemang, om datum eller period för tillhandahållandet av tjänsten anges i avtalet, .11 tillhandahållande av alkoholhaltiga drycker, vars pris har avtalats vid ingåendet av köpeavtalet, vars leverans kan ske först efter 30 dagar och vars värde beror på fluktuationer på marknaden som näringsidkaren inte har någon kontroll över;

§ 7 Effekter av tillbakadragande

  1. Säljaren ska inom 14 dagar från dagen för mottagandet av meddelandet om frånträde av avtalet om försäljning av en vara återbetala till konsumenten alla betalningar som konsumenten har gjort, inklusive leveranskostnader, motsvarande det billigaste leveranssättet som säljaren erbjuder. .1 Betalningen ska återbetalas med samma betalningsmetod som konsumenten har använt. .2 Om konsumenten, för att utöva sin ångerrätt, använder det elektroniska returformuläret kommer pengarna att återbetalas med den valda metoden och till det bankkonto som konsumenten har angett. .3 Om säljaren inte har erbjudit sig att hämta varorna hos konsumenten själv, får säljaren hålla inne återbetalningen av den betalning som mottagits från konsumenten tills han har fått tillbaka varorna eller konsumenten har lämnat bevis på retur, beroende på vilken händelse som inträffar först. .2 Säljaren får erbjuda Konsumenten att själv hämta Varorna hos Konsumenten. Om Säljaren inte har lämnat ett sådant erbjudande ska Konsumenten emellertid återlämna varan till Säljaren (eller till en person som Säljaren har bemyndigat att hämta den) omedelbart, men senast 14 dagar från den dag då han har frånträtt avtalet. För att hålla tidsfristen är det tillräckligt att återlämna varan innan den gått ut. Varor som konsumenten returnerar ska skickas till adressen för säljarens säte. .3 Konsumenten är ansvarig för eventuell värdeminskning av Varan till följd av att den använts i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa Varans art, egenskaper och funktion. .4 Konsumenten får inte frånträda avtalet om det digitala innehållet eller den digitala tjänsten tillhandahålls i utbyte mot betalning av ett pris och det digitala innehållets eller den digitala tjänstens bristande överensstämmelse med avtalet är oväsentlig. .5 Säljaren får begära återlämnande av det fysiska medium på vilket det digitala innehållet har levererats inom 14 dagar från mottagandet av konsumentens förklaring om frånträdande. Konsumenten ska omedelbart och på Säljarens bekostnad återlämna mediet. .6 Säljaren ska vara skyldig att återbetala priset endast i den utsträckning som det motsvarar det digitala innehåll eller den digitala tjänst som inte överensstämmer med avtalet och det digitala innehåll eller den digitala tjänst vars skyldighet att leverera har upphört till följd av att avtalet frånträds.

§ 8.Klagomål

  1. Ett klagomål avseende en defekt i Varorna eller bristande efterlevnad av Varorna med det ingångna Fjärrförsäljningsavtalet kan lämnas in: .1 genom det elektroniska klagomålsformuläret; .2 skriftligen till Säljarens registrerade kontorsadress eller via e-post till info@voltnation.se. .2 I klagomålet är det nödvändigt att ange en defekt som, enligt köparens uppfattning, varorna har, krav mot säljaren och, om möjligt - att dokumentera nämnda defekt och presentera ett bevis på köp av varorna från onlinebutiken. Säljaren ska svara på klagomålet inom 14 dagar efter mottagandet. Om säljaren inte svarar inom ovannämnda tidsfrist, ska det anses att säljaren har bekräftat klagomålet. Säljaren ska skicka svaret på klagomålet till Köparen skriftligen eller på ett varaktigt medium. .3 De åtgärder som Köparen ska vidta för att framställa ett klagomål, inklusive metoden för leverans av de varor som klagomålet avser till Säljaren, anges i de olika stegen i det elektroniska klagomålsformuläret. .4 Om Säljaren anser att klagomålet är berättigat: kostnaderna för utbyte, reparation, inklusive fraktkostnaden i samband med klagomålet på Varorna ska bäras av Säljaren. .5 Säljaren ska vara ansvarig gentemot konsumenten, såväl som gentemot den enskilda företagaren, för bristande överensstämmelse mellan varorna och distansförsäljningsavtalet enligt de principer som följer av lagen av den 30.05.2014 om konsumenträttigheter. .1 Säljaren ska vara ansvarig för bristande överensstämmelse mellan varorna och distansförsäljningsavtalet som föreligger vid tidpunkten för leveransen och som avslöjas inom två år från den tidpunkten, såvida inte varornas hållbarhetstid, som anges av säljaren, är längre. .2 Säljaren ska reparera eller byta ut Varorna inom 14 dagar från det att klagomålet har bekräftats. Kostnaderna för reparation eller utbyte, särskilt kostnaderna för porto, transport, arbete och material, skall bäras av Säljaren. .3 Konsumenten skall göra de Varor som skall repareras eller bytas ut tillgängliga för Säljaren. Säljaren ska hämta varorna på egen bekostnad. .6 Säljaren är skyldig att leverera varor som är fria från defekter och är ansvarig gentemot entreprenören för defekter i de köpta varorna enligt villkoren i civillagen. .7 Leverans av Digitalt Innehåll eller Digital Tjänst till Konsument eller enskild näringsidkare ska ske enligt de regler som följer av konsumenträttslagen av den 30 maj 2014. .1 Digitalt Innehåll ska anses ha levererats när det Digitala Innehållet eller det medel som möjliggör åtkomst till det Digitala Innehållet eller nedladdning av det Digitala Innehållet har gjorts tillgängligt för Konsumenten eller för en fysisk eller virtuell enhet som Konsumenten självständigt har valt för detta ändamål, eller när Konsumenten eller sådan enhet har fått åtkomst till det. .2 Det Digitala Innehållet ska anses ha levererats när Konsumenten eller den fysiska eller virtuella enhet som Konsumenten självständigt har valt för detta ändamål har fått tillgång till det. .3 Säljaren ska bringa det Digitala Innehållet eller den Digitala Tjänsten i överensstämmelse med avtalet inom 21 dagar från den tidpunkt då Säljaren informeras av Konsumenten om bristande överensstämmelse med avtalet och utan onödig olägenhet för Konsumenten, med beaktande av deras art och det ändamål för vilket de används. Kostnaderna för att bringa det digitala innehållet eller den digitala tjänsten i överensstämmelse med avtalet ska bäras av säljaren.

§ 9. Yttranden

  1. En åsikt om hanteringen av en beställning eller om en vara kan lämnas under ett besök i Online Shop genom att klicka på gränssnittet bredvid varan eller genom att klicka på länken i e-postmeddelandet. Att lämna ett omdöme är frivilligt och kostnadsfritt. Kunden får endast lämna ett Betyg per beställning. .2 I betygen kan kunden tilldela en stjärnklassificering från 1 till 5 och lägga till en verbal kommentar som är begränsad till 65535 tecken. .3 Omdömena lagras och visas offentligt på Webbshopens webbplats samt på webbplatserna https://zaufaneopinie.idosell.com och https://trustedreviews.idosell.com. .4 Säljaren verifierar Omdömena med hjälp av den e-postadress som användes under köpprocessen för Varorna i fråga. Ett yttrande som lämnas av en person som använder den e-postadress som användes under köpprocessen - markeras på webbshopens webbplats med kommentaren "yttrande bekräftat genom köp". Alla andra yttranden markeras som "yttrande som inte bekräftats genom ett köp". .5 Säljaren kan publicera Åsikter om de aktuella Varorna från sina andra Onlinebutiker. .6 Säljaren får inte ändra omdömena med avseende på deras innehåll eller de stjärnor som tilldelats. .7 Köparen är ensam och självständigt ansvarig för yttrandet. Säljaren förbehåller sig rätten att radera ett Online-yttrande i enlighet med lagen och dessa Allmänna villkor. .8 Det är förbjudet att lämna information som är osann, vilseledande, vulgär, aggressiv, stötande eller uppenbart omoralisk. Det är också oacceptabelt att ladda upp innehåll som är olagligt, kränker tredje parts rättigheter eller utgör illojal konkurrens. .9 Kunden förbinder sig att avstå från att lägga upp innehåll som innehåller länkar till externa webbplatser av säljfrämjande eller reklamkaraktär eller som innehåller personuppgifter om tredje part. .10 På kundens uttryckliga begäran kan innehållet i betyget döljas för andra användare av butiken, men det givna stjärnbetyget kommer att ingå i det övergripande betyget för butiken och varorna.

§ 10. Immateriella rättigheter

  1. Kunden förklarar att han/hon inte har rätt till några rättigheter, inklusive upphovsrätt eller närstående rättigheter till de utvärderingar och uttalanden som han/hon publicerar, förutom rätten att använda webbutiken på det sätt som anges i villkoren. Kunden har inte rätt till inspelning, reproduktion, tillgängliggörande, publicering eller distribution av innehållet, såvida inte sådan rätt följer av bestämmelser i lag eller Villkoren. .2 Kunden har inte rätt att på något sätt påverka innehållet, i synnerhet har Kunden inte rätt att påverka innehållet, strukturen, formen, grafiken, driftsmekanismen eller andra delar av Internetbutiken. .3 Kunden, genom att placera Åsikter i Internetbutiken, vilka utgör verk i den mening som avses i lagen av den 4.2.1994 om upphovsrätt och närstående rättigheter - ger Säljaren en icke-exklusiv och vederlagsfri licens, obegränsad i tid och territorium, att använda dessa verk av Säljaren, tillsammans med rätten att ge en underlicens, vilket inkluderar att göra verket tillgängligt för allmänheten på ett sådant sätt att alla kan få tillgång till det på en plats och tid som de individuellt väljer (Internet). Licensen gäller för alla former av utnyttjande som är kända vid tidpunkten för dess beviljande, särskilt följande former av utnyttjande: .1 inspelning och mångfaldigande av verket med hjälp av alla tekniker - särskilt tryckning, reprografi, magnetisk inspelning, digital teknik, dvs. med hjälp av alla tekniker på alla bärare, och .2 mångfaldigande av verket med hjälp av alla tekniker på alla bärare. användning av någon teknik på någon audiovisuell eller visuell bärare, i synnerhet på audiovisuella skivor, cd-skivor, datorskivor, i ett multimedianätverk, inklusive Internet och relaterade onlinetjänster, och mångfaldigande, inspelning, användning på Internet, reklam, mångfaldigande av inspelningen i elektronisk form i datorminnen och i interna och externa nätverk, ..2 användning av hela verket eller delar därav eller delar därav, med möjlighet till ändring på grund av det relevanta onlinemediets natur - i alla publikationer, särskilt online, digitala, nyhetsbrev och information, ensamma eller i kombination med andra verk eller delar därav; användning helt eller delvis i reklamsyfte, särskilt i form av audiovisuell, ljud- och medieannonsering. .4 Spridning av verket på annat sätt än som anges ovan - offentligt framförande, utställning, visning, mångfaldigande, utsändning och återutsändning samt tillgängliggörande av verket för allmänheten på ett sådant sätt att var och en kan få tillgång till det på en plats och vid en tidpunkt som han eller hon själv väljer.5 användning av verken i reklam- och marknadsföringssyfte; .4 Kundens borttagande av Kontot eller Åsikterna enligt § 9 p. 8 påverkar inte giltigheten av ovan nämnda licens.

§ 11. Försäljningsregler för abonnemangsmodellen

  1. En elektronisk tjänst i form av ett Abonnemang kan tillhandahållas av Säljaren till Köparen. .2 Användningen av Abonnemanget möjliggör cyklisk leverans av utvalda Varor, med intervall som anges av Kunden, utan att behöva göra ytterligare beställningar förrän Abonnemanget är slutfört. Betalning för Abonnemanget sker uteslutande med den cykliska betalningsmekanismen och endast med ett Kort. .3 Om ett Kort avregistreras från ett Abonnemang avslutas Abonnemanget. .4 Transaktioner under Cykliska Betalningar kommer endast att behandlas efter föregående registrering av Kortinnehavaren hos Operatören (eller den enhet genom vilken Operatören hanterar Transaktioner). Registreringen ska verifiera att den Kund som beställer den Cykliska Betalningen är den rättmätige innehavaren av det Kort som ska debiteras. Före registreringen av Kortet på Transaktionswebbplatsen måste Kunden ge sitt samtycke till regelbunden debitering genom att initiera tjänsten Cyklisk Betalning. Medgivandet lagras i Operatörens tjänst. .5 Köparen skapar ett Abonnemang genom att välja denna form av köp i den Elektroniska Orderblanketten. En bekräftelse på att Abonnemanget skapats skickas omedelbart till den e-postadress som Köparen angett när den första Beställningen av Abonnemanget gjordes. .6 Kunden hanterar Abonnemanget via Kontot enligt de alternativ som finns tillgängliga. .7 Abonnemanget gäller på obestämd tid. .8 Kunden kan när som helst säga upp Abonnemanget. Kundens uppsägning av Abonnemanget är liktydigt med återkallande av samtycke till efterföljande debiteringar för återkommande betalningar. I denna situation kommer ingen ytterligare prenumerationsorder att skapas. Om Abonnemanget sägs upp efter det datum som anges i det e-postmeddelande som avses i punkt 11, kommer den aktuella Abonnemangsordern att behandlas sist.
    a). Abonnemanget sägs upp genom att Köparen väljer alternativet "Avsluta Abonnemang" i inställningarna för respektive Abonnemang, vilka är tillgängliga efter att Kunden loggat in från sitt Konto. b). Köparen kan även säga upp Abonnemanget genom att skicka ett e-postmeddelande till butikspersonalen på info@voltnation.se. .2 Säljaren har rätt att säga upp Abonnemanget och kommer att informera Köparen om detta via e-post eller telefon minst 7 dagar i förväg. I denna situation kommer pengarna på Kortet inte att tas ut och inga ytterligare Abonnemangsbeställningar kommer att skapas. .3 Säljaren har rätt att ändra priserna på Varorna under Abonnemanget, vilket Köparen ska informeras om i den e-postkorrespondens som avses i punkt 11. 11. .4 Säljaren skickar ett e-postmeddelande till Köparen om skapandet av Prenumerationsordern med dess ämne, kvantitet, pris (inklusive prisändring om den ägt rum), datum för utförande och datum för planerat uttag av medel från Kortet - senast 3 dagar före uttaget av medel från Kortet. Därutöver ska Säljaren informera Köparen om möjligheten att säga upp Abonnemanget genom att bifoga en länk som leder till de inställningar som möjliggör uppsägning av ett visst Abonnemang från Kundkontots nivå och det datum fram till vilket detta ska gälla. Om Abonnemanget sägs upp efter det datum som anges i e-postmeddelandet ska uppsägningen gälla för efterföljande Abonnemangsbeställningar. Detta innebär att Abonnemanget kommer att avslutas, men att den aktuella Abonnemangsbeställningen kommer att vara den sista som fullgörs. .5 Om ett försök att debitera Kortet misslyckas kommer Kunden att meddelas via e-post att betalningen inte kan tas ut. Möjliga orsaker till att betalningen inte kan debiteras är att det inte finns pengar på Kortet, att Kortet har upphört att gälla eller tekniska problem. .6 Om det kort som är kopplat till Abonnemanget upphör att gälla eller om det av andra skäl inte går att godkänna en betalningsorder kommer Abonnemanget att sägas upp. .7 En beställning av ett Abonnemang kommer endast att fullföljas när Kortet har debiterats. .8 Uppsägning av Abonnemanget ska medföra omedelbar uppsägning av avtalet om försäljning av Varor.

§ 12. Slutliga bestämmelser

  1. Dessa Användarvillkor gäller från och med 2022.09.01. .2 Om någon av bestämmelserna i dessa Användarvillkor ändras eller ogiltigförklaras genom ett beslut av en behörig myndighet eller domstol, ska de återstående bestämmelserna i dessa Användarvillkor förbli i full kraft och verkan och vara bindande för Säljaren och Kunden. .3 Säljaren förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor. Avtal som ingås innan de nya villkoren träder i kraft ska genomföras på grundval av de villkor som gällde vid tidpunkten för avtalets ingående. .4 Tillämplig lag för att lösa eventuella tvister i samband med Villkoren ska vara polsk lag. Dessa tvister kommer att avgöras av den lokalt behöriga allmänna domstolen. Kunden som är en konsument kan också använda sig av utomrättsliga sätt att hantera klagomål och driva anspråk. All information om utomrättsliga sätt att hantera klagomål och driva anspråk kan erhållas på webbplatsen för Office of Competition and Consumer Protection på: www.uokik.gov.pl. Samtidigt vill vi informera er om att de angivna förfarandena är av frivillig karaktär och att båda parter måste samtycka till dem. .5 På grundval av Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 524/2013 av den 21 maj 2013 vill vi informera er om att en plattform för tvistlösning online mellan konsumenter och näringsidkare på EU-nivå (ODR-plattformen) finns tillgänglig på http://ec.europa.eu/consumers/odr. ODR-plattformen är en webbplats med en enda kontaktpunkt för konsumenter och näringsidkare som vill lösa en tvist utanför domstol om avtalsförpliktelser som följer av ett försäljnings- eller tjänsteavtal online.

§ 13.Bilaga 1 - Information om utövande av ångerrätten

  1. Du har ångerrätt enligt följande villkor som konsument och enskild näringsidkare. Du har rätt att frånträda detta avtal inom 14 dagar utan att ange något skäl. Ångerfristen löper ut efter 14 dagar: .1 när det gäller ett köpeavtal från den dag då du tar varorna i besittning eller då en tredje part som inte är transportören och som du har angett tar varorna i besittning; .2 när det gäller ett avtal som innebär överföring av äganderätten till flera varor som levereras separat från den dag då du tar den sista varan i besittning eller då en tredje part som inte är transportören och som du har angett tar den sista varan i besittning; .3. Vid avtal om överlåtelse av äganderätten till varor som levereras i delleveranser eller delar, från den dag då du får den sista delleveransen eller delen i din besittning eller då en annan tredje man än transportören och som du har angett får den sista delleveransen eller delen i sin besittning..4 vid avtal om regelbunden leverans av varor under en bestämd tidsperiod, från den dag då du får den första varan i din besittning eller då en tredje part som inte är transportören och som du har angett får den första varan i sin besittning; .5 vid avtal om tillhandahållande av tjänster eller digitalt innehåll som inte tillhandahålls på ett fysiskt medium, från den dag då avtalet ingås. .2 För att utöva din ångerrätt måste du informera oss, dvs: voltnation sp. z o.o., Starołęcka 18, 60-105 Poznań, tel. +48612001170, info@voltnation.se om ditt beslut att frånträda detta avtal genom ett otvetydigt meddelande (t.ex. ett brev som skickas per post, fax eller e-post). .3 Du kan använda standardformuläret för frånträde, men det är inte obligatoriskt. .4 Du kan också fylla i det elektroniska returformuläret som finns på webbshopens webbplats: https://voltnation.se/returns-open.php. Om du använder detta alternativ kommer vi utan dröjsmål att skicka dig en bekräftelse på mottagandet av ditt meddelande om utövande av ångerrätten på ett varaktigt medium. .5 För att iaktta ångerfristen räcker det att du skickar ditt meddelande om utövande av din ångerrätt innan ångerfristen har löpt ut. .6 Om du frånträder detta avtal ska vi återbetala alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive kostnaderna för leverans av varorna (med undantag för de extra kostnader som följer av ditt val av en annan typ av leverans än den billigaste typen av standardleverans som vi erbjuder), utan dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag då vi informeras om ditt beslut att utöva din ångerrätt från detta avtal. Vi kommer att återbetala betalningen med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat. .7 När det gäller avtal som omfattar överföring av äganderätten till varor där vi inte har erbjudit oss att hämta varorna i händelse av frånträde - ska vi hålla inne med återbetalningen tills vi har mottagit varorna eller tills du har gett oss bevis på att du har returnerat dem, beroende på vilket som inträffar först. .8 Vänligen skicka tillbaka den returnerade varan till: voltnation sp. z o.o., Starołęcka 18, 60-105 Poznań, omedelbart och i vilket fall som helst inte senare än 14 dagar från den dag då du informerade oss om att du frånträder detta avtal. Tidsfristen är uppfylld om du skickar tillbaka varan innan 14-dagarsperioden har löpt ut. Du måste bära de direkta kostnaderna för att returnera varan. .9 På grund av varornas vikt och dimensioner kan retur av varorna i händelse av ångerrätt medföra högre kostnader än normalt porto. Om du vill använda en kurirtjänst kan det vara nödvändigt att skicka paketet på en pall, vilket är dyrare än normal postleverans.

§ 14. Bilaga 2 - Blankett för återkallande av modell

pixel